Måløy

i går bestemte vi oss for å reise til Måløy og besøke min mor ,men da vi kom til Måløy gikk vi først en tur ,en tur jeg ofte gikk som jentunge ,det var det vi gikk på ski da jeg gikk på skulen.Skramsvatnet,det gikk en trakket rås rundt vannet og om vinteren gikk vi på ski rundt,nå har dei laget en skikkelig turvei rundt ,med lysløype ,grusa vei,mange benker å sitte på og nyte medbrakt niste og trimapparater,det var lang fra slik det var i min barndom :=)

jeg vokste opp helt ute på den bakerste enden :=) i gate 4 ,ja det er slik i Måløy att det er gate 1,2,3 osv oppover :=)

Måløy er jo en øy så vi må kjøre over en bru,da jeg kom til Måløy som 6 åring var det ferje,da hadde dei ikke bygd bruen

brua ,men bli med rundt Skramsvatnet da

trim :=)

fin vei som passer for alle

gode plasser å sette seg ned

nydelig natur

ei som koser seg

ja dei har virkelig fått en flott turvei ,ved begynnelsen av turen er idretsbanen og en barnehage ,heldige dei barna som får gå der for dei bruker skogen og naturen rundt seg og dette er jo oppe på fjellet så barna slipper trafikk og annen støy :=)

idretsbane er nede i en dump med fjellvegger rundt det hele ,så der er det lunt og fint uansett

da var det på tide å ha seg hjem til ho mor ,da vi reiste hjemover igjen stoppet vi hos et vennepar på Stårheim og der gikk timane fort,plutselig var klokka mange og innen vi kom oss hjem var det leggetid :=) dette ble en minnerik helg

6 kommentarer

Siste innlegg