mat må en ha

ja livet består ikke uten mat,uansett hvordan dagene er så må vi ha mat.Butikken bugner av alt det gode en kan tenke seg,men noe er enklere å lage enn en aner,ja det lager seg igrunnen selv :=)

jeg kjøpte 2 små lettsalta sideflesk,snitta dei i tre som et trekkspill uten å skjære helt gjennom,blanda en kryddermix av

salt,pepper,gelantinpulver,ingefær,nellik og allehånde,dette strødde jeg på den oppskjære rektanglene og rullet dem til små ruller,surret rundt bomullshyssing før jeg pakket dem i et reint klede og lot dei trekke like under kokepunktet i 5,5 timer ,så fikk dei kvile litt før jeg la dem i press,jeg hadde et lodd på 10 kilo :=) og det gikk veldig bra,ja en må jo finne noe å ha rullene i og oppå før en legger på press da .

Så eneste jobben min var å skjære i kjøttet og strø på krydder og smaken ,ja den minner meg om min barndoms jul

den henger veldig godt sammen

og var akkurat passe salt :=) Nå kan en jo lure på hvordan jeg orker dette midt i sorgen jeg går gjennom nå,men noe må jeg finne på ,tankene er mer tilstede når jeg bare sitter og kjenner på det vonde,i dag skal jeg gå meg en tur,det hjelper også på å fokusere på fine ting :=)

Håper der også finner fine ting i løpet av dagen ,klem fra meg

11 kommentarer

Siste innlegg