matavfall

matavfall er vel noe dei fleste ser på som søppel ,opp i en pose og uut i dunken ,vel jeg leverer ikke matavfallet vårt ,har fått fritak fra det ,jeg har fått godkjent varmkompostering som jeg har i hagen ,så all matavfallet vårt havner der ute ,litt hageavfall havner også i dunken men mesteparten av hageavfallet har vi i en pallekarm .

I dag åpnet jeg kompostdunken ,jeg tømmer den før vinteren setter inn ,da er jeg sikker på att vi har god plass hele vinteren gjennom :=)

som dere ser likner ikke dette på matavfall lengre ,det blir til den beste jord en kan ha i hagen og for oss er jo det gratis ,en kan ikke ta denne ferske kompostjorden rett fra dunken og opp i beddet,det blir for kraftig for røttene ,så jeg hadde det opp i pallekarmen og der får det godgjøre seg ilag med all hageavfall gjennom vinteren ,så er det nok klart til bruk neste vår :=)

Da jobben var gjort brukte jeg resten av dagen i urtehagen

solen skinte og jeg og admiralen koste oss i urtehagen

vel jeg koste meg ikke bare ,for kanten mot elva var igjengrodd av ugress og gress,jeg må få meg mer duk å legge rundt plantene der og legge stein på så jeg ikke får så mye å luke ,men i dag måtte jeg rydde

det ble så mye bedre ,men jeg har halve hagen igjen så det er bare å gyve løs flere ganger :=) men ikke i dag for jammen blir jeg stiv og støl og full av smerte med denne lukejobben ,sånn er det burde tatt det tidligere når mengden var mindre :=)

uansett så har jeg hatt en fin dag i hagen og solen harr skinnt :=)

12 kommentarer

Siste innlegg