med sol mellom tærne

Så var denne helgen over,det har vært en deilig helg med sommerlige temperaturer,så deilig att jeg lot sola slippe til mellom tærne i dag :=)

vi startet lørdagen med en tur på handel,litt påfyll i kjøleskapet trengs gjerne en gang i uken,en liten tur innom hagesenteret ble det også,nei jeg kjøpte ikke denne fontenen ,men den var jo litt festlige da,med hjem ble en storbladet hosta ,så får vi se om den fikk rett plasering :=)

Da vi kom hjem og vi hadde fått i oss lørdagsgrøten ruslet jeg en tur opp til grannen for å betale for kjekjøttet,det er bare bakker opp til henne så trim får eg

ja jeg får utsikt også :=)i samme slengen hadde jeg med noen løker med ramsløk til grannen og hennes nabo ,det var to som ble takknemlige for gaven,så var det godt å føle på att jeg fikk glede noen den dagen :=)

jeg rusler ned igjen

snart er skogen grønn og i disse trærne blir det travle dager,det er her gråtrosten har sine reir :=)

det ble litt tid i drivhuset da jeg kom ned igjen og ja ennå har jeg 3 knuste glass som ikke er skiftet,hmm må prøve å overtale mannen til å gjøre noe med det i sommer

jeg fikk pottet om noen petunia,jeg kjøpte stiklinger for en tid siden ,nå måtte dei større potter,det er billig å kjøpe stiklinger fremfor ferdige planter i blomst,nå står disse inne i kjelleren frem til det ikke er nattefrost lengre,etter det blir det drivhuset frem til dei kan være ute :=)

I dag som i går våknet vi til kvitrima uteplass,men himmelen er blå og når sola klatrer fjella tiner det og det blir deilig ute ,vi fikk besøk i dag,yngsta vår med sin familie pluss svigersønn sin søster og mann,det var veldig koslig

Besøket vårt hadde planer om å tilbringe dagen nede ved sjøen,fiske og grille pølser, så vi ruslet ned vi også

Lille Ragnar med tanta og onkelen fisker ,gjett han fikk en skikkelig storsei da :=) noen er heldige for det fikk ikke min mann .

kjekkast var det for denne karen var nok å kaste stein på vannet

og eg fikk kose masse med lillemor :=)

Vi gikk opp og spiste middag da disse unge grillet sine pølser ved sjøen ,litt senere kom dei opp til oss der vi hadde kaffe og is ute i hagen,der var det så deilig att tærne fikk lufte seg i sola

svigersønn en vår med gogutten på skuldrane og datter vår ved siden av ,det andre paret er svigesønn sin søster med lillemora vår på fang og hennes mann :=) veldig kjekt med besøk i dag og jammen fikk jeg litt farge også .

Håper dere også har hatt en nydelig fin helg

6 kommentarer

Siste innlegg