Med sollivs ord i øret :=)

Ja jeg hadde et lite øyeblikk i dag planer om å droppe gåturen,unskyldningen var matlaging og husvask,så begynte jeg å tenke på det solliv lærer oss,vi skal ikke gi oss unskyldninger for å droppe gåturen,vi skal bli en gåer :=) så jeg gikk jeg og tok resten av husarbeidet etter turen :=)

Dagen startet først av alt med å bake vinnerkaken til lindrandi

som det stod i ukebladet,den var superenkel å bake og bunnen ble lett og fin :=) vaniljekremen lagde jeg fra bunnen av,en melkefri variant kokt på kokkosmelk,men den smaker vaniljekrem :=) i den skulle jeg bruke 3 eggeplommer,da satt jeg igjen med 3 eggekviter,hva skulle jeg bruke dem til da ? små søte munnfuller ,om dei lever til advent får tiden vise.Pærene som Randi hadde på kaken blir av den enkle sorten her,jeg kjøpte hermetiske,kaken skal jeg ha med til Måløy i morgen,vi skal besøke min mor og da ville jeg ha med noe godt,og siden det er et stykke å kjøre er det enklere med pærer i boks :=)

det ble nemlig en hel haug med små søte pikekyss :=)

når jobben var gjort vasket jeg gulv før jeg gikk tur rundt garden

det var vakkert ute men solen er snart helt borte tror ikke vi hadde den en time nede på tunet vårt,men den skinner no i fjella da

småfuglene kvitrer masse nå om dagen,den som kvitret mest i dag var gjerdesmetten,fikk den på linsa,men før jeg rakk å trykke smatt den unna :=)

men jeg hadde sansene ute og oppdaget denne pelskledde åmen på vei over veien

jeg gikk forbi en ripsbusk som ikke var høstet,ikke hadde fuglene spist bærene heller,men du så søte og go dei var da,ja jeg var såklart på slang hi hi

ennå ser jeg noen markblomster langs veien både lilla blå og gule

litt blomstrer i hagen også

vel heime igjen gjorde jeg ferdig husvasken,det ble en fin lørdag.

 

8 kommentarer

Siste innlegg