mellom regnbygene

Dagen startet med rikelig regn,det fristet lite å gå ut så jeg sendte sms til ei venninne,hun skulle til min nabo ,så da tok jeg også turen over til min nabo,det ble en hyggelig avbrekk med koselig lag og prat.

Da jeg gikk over til meg selv igjen hadde det sluttet å regne,da må en benytte tiden godt,så jeg kledde på meg og gikk tur rundt garden

det er koselig å rusle rundt garden ,men en må ha på gummistøvler for jammen er det vått

det vokser godt under denne rota som ligger på siden ,ikke hvet jeg hvilken sopp dette er ,jeg hvet det finnes spislige stubbesopper men også giftige og det er vist lett å ta feil,men å ta bilde av dem er ufarlig for vakre er dem

det er mange røde fluesopper i skogen ,alle hvet att den ikke er en matsopp,men utrolig vakker på bilde da

ute går sauene ,det er mye gress å beite på  grønt og fint ennå ,men jeg ser høstfargen høgt oppe i fjella

nesten hjemme igjen og grisene kommer springande,skulle hatt med noen gobiter til dem ,skal se på det i morgen :=)

nå strikkes det,genser i det Islandske garnet plotulopi,et uspunnet ullgarn,lett som en fjær,slitner lett så en må være lett på hånden,dei fleste oppskrifter er med dobbelt garn,men jeg strikker med enkel,så får vi se hvordan den blir :=) tror jeg dropper den kvite og går for mer gul :=)

10 kommentarer

Siste innlegg