mye innhold

det har vært dager med mye innhold hos meg ,i dag er det mandag ,strikkekafe men den er avlyst i dag siden det ikke passet for så mange ,så får vi se jeg har planer om å invitere ei i løpet av førmiddagen på besøk ,men ennå er det tidlig morgen.

jeg har pakket inn noen julegaver,joda det er tidlig men disse skal lengre avsted så dei må planlegges litt før

jeg har fisket ,det ble en fin lyr som var nydelig til middag

jeg var i en ny skog for denne soppsesongen ,men jeg fant ingenting

bortsett fra en vakker utsikt ,ikke å forkaste det da

jeg har vært på konsert med visesanger Geirr Lystrup,veldig koselig etterpå kjørte vi + noen flere på overaskelsesbesøk til ei som fylte år ,det ble en skikkelig livlig kveld

det ble lørdagshandel ,og siden alt nå er til kalv pris fikk vi kjøpt noen flere bøkeplanter,vi har plantet en bøkehekk og manglet noen ,så nå er hekket ferdige ,bare å vokse seg til :=) denne hekken avslutter urtehagen min og skiller den fra slåttemarka som er på baksiden

og jeg rakk tilslutt å få plantet lavendelen min ned i jorda,den skal vokse i urtehagen ,har hatt den i potte i sommer,men skal den overvintre ute er det best i bakken :=)

Søndag gikk med masse innhold,sto opp tidlig ,mannen er i soknerådet(vervet går på omgang her i bygda) og han skulle ha med ei kake ,så det var tidlig opp for herfra ble det bløtkake og den skulle kles med krem like før gudstenesten

Så tok vi med svigermor og kjørte til kirken ,etter kirken var det hyggedag på bedehuset,det var der kaken skulle ,men på veien fra kirken til bedehuset hadde dei lagt ut en hindeløype med 7 poster,vi gikk i små grupper og besvarte spørsmåla

på bedehuset var det duket til stort kaffeseslskap med et stort bord full av kaker,det var leker utefor store og små og her gikk timane fort.

Vel hjemme lagde jeg middag ,svigermor kom ned og siden jeg fikk med en del bløtkake hjem kokte jeg kaffe og sette frem kaken ,og slik gikk søndagskvelden fra oss :=)

Det har jo meldt regn i dag men ennå er det fint ute så jeg har rukket å ta i hus sengetøy og resten av handuker fra bobilen ,tenker den sesongen er over ,så da er jeg faktisk helt i boks med alle gjøremål ute denne høsten ,da er det bare å lage seg mange fine kosedager ikke sant ,ha en fin dag da

21 kommentarer

Siste innlegg