nå kan jeg slappe mer av

September og høsten har begynt,ute er det varmt men grått ,vi spiste alikavel frokost på verandaen

jeg koser meg fortsatt med ekte kaviar ,hjemmelaget av lakserogn ,den er kun holdbar i 5 dager så da er det ikke noe å spare på bare å nyte :
Medan vi sitter og spiser foreslår jeg att vi tar i hus det meste av hagemøblane + putekassene ,det har meldt mye regn i kveld og i natt og før vi hvet ordet av det har vi vind og ruskevær.

Vi ble enige ,ryddet bort frokosten og gikk ut for å rydde ,nå har vi et par stoler igjen ute og kabeltromler tiil bord,så får vi goversdager har vi ennå noe å sitte på :=),jeg fikk også raket opp og fjernet all nedfalsfrukt ,både plommer og epler fra et gammelt epletre faller til bakken hver dag ,sneglene er der raskt og da er det godt å få det bort .

Graniumane som sto ute har nå fått lov til å flytte inn i drivhuset frem til frosten kommer ,og vi tok i hus hageslangene ,for nå trenger jeg ikke vanne mer ute .

Det var godt å få ryddet opp ute ,da kan jeg slappe av selv om været skulle bli veldig dårlig .

Når utearbeidet var unnagjort tok jeg inn nyplukka ferske plommer og lagde mer sylte

men nå er jeg helt ferdige med den jobben også,så den store gryten er vasket og bært ned i kjelleren

så da er det bare å kose seg resten av dagen og det som er igjen av plommmer får vi spise det vi makter og resten blir desverre dumpet ,mye småplommer så det er helt greit ,neste år må vi lære oss å tynne :=) det er vist det en skal gjøre når det blir sånne mengder .

ha en fin ettermiddag da

12 kommentarer

Siste innlegg