Når er det fullt ?

I år er det utrolige mengder med plommer og jeg har saftet,syltet og hermetisert i flere dager ,matbuda i kjelleren blir fullere og fullere ,en kan spørre seg selv ,når er det fullt ?

Men nå gir jeg meg på opalplommene ,jeg har gitt bort svært masse ,og siden vi ikke har tynnet ut blir der jo også en god del små plommer ,så jeg hiver med harde handa nå , det som er igjen i treet nå er til å spise rett i munnen :=)

Men det er opal ,så har vi et plommetre til det er første år med avling på det og det er fullt det også i år ,men dei er ennå ikke helt modne

og jeg spør meg selv ,hva skal jeg gjøre med disse da ? ja for det er rimelig fullt i kjelleren

skulle det bli stengte veier i vinter pga snøfonner har vi iallefall noe å ta av her hjemme .

Men plommene som ikke er klare ennå ute da ? jo jeg skal lage en porsjon plommechutny etter ønske fra mannen og det skal være godt til ost og kjeks :=) så blir noe frosset ned til plommegrøt og jeg tenkte att jeg vil prøve å tørke noen :=)

Jeg sier det igjen er glad eplene skal konsumerast som dei er ,trenger bare en kasse å oppbevare dem i hi hi

jeg føler meg rik med så masse godt i egen hage :=)

6 kommentarer

Siste innlegg