når kroppen krangler

god morgen,jeg er vist inne i en periode det kroppen bare krangler med meg,det som krangler aller mest er beina mine,beina er vi avhengige av så jeg håper dei snart vil oppføre seg fint igjen :=) I går var jeg på åse sjukehus,kontroll på kne etter menisk opperasjon i februar,der går ting seg til og jeg har ikke nevneverdige problemer.Men jeg oppererte jo ankelen for et år siden også,der er det ikke som det skal være,jeg har tatt nye mr og trodde det var satt av tid til en ny vurdering,men neida,må tilbake om en 4-5 uker,da måtte jeg ta med papirene som forteller hva kirurgen gjorde for et år siden,sukk.

Legen smiler,han lurer på om det er noe mer,å joda jeg fikk med et hastebrev fra fysioterapauten,mistanke om slimposebetendelse i hofter,legen undersøker meg,han er i grunnen enige og jeg får en kortisonsprøyte i den hoften som er verst,han bedyret att det ikke var vondt,der tok han feil gitt,det var skitvondt ( ,heldigvis tok han bare ene hoften,men hvem hvet kanskje han tar den andre i juni,han vil i tillegg ta røndtgen av hoftene i juni,ja ja ,sånn  går dagene.

Jeg var jo på en kontroll på sykehus i Volda da vi gikk inn i påsken også,heller ikke der var legen helt fornøgd og jeg venter på time der jeg skal undersøkes innvendig,inni noen organer,men da vil jeg be om å få noe å sove på,får være måte på kor ofte jeg skal stå i bru da min kropp ikke liker alle disse undersløkelsane :=)

Så da timen i går var over tok jeg buss til Moa,kjøpsenteret har blitt ennå større,jeg tenkte jeg ville se det nye,mannen kjørte meg men var på service med bilen,jeg fikk 3 timer alene før han dukket opp og vi spiste middag :=)

Det gikk som det måtte gå,jeg belønnet meg med noe nytt hi hi ,ja jeg synes virkelig jeg fortente det

ny grønn bukse,og to fine topper til :=)

Siden jeg hadde fått injisert kortison i hofta og det i tillegg var bedøvelse o stoffet ble jeg fort sliten,ja bittelitt rar,da var det godt når mannen meldte og jeg kunne finne ham,vi gikk rett sta og bestilte middag,svinestek og den var aldeles nydelig,og jeg ble i bedre form ganske fort :=) etter middag ruslet vi litt før vi hentet bilden vår,så bar det en tur innom jula,ja for jeg var ikke ferdige å shoppe,måtte ha en ny hagebåre,den gamle hadde et hjul som ikke ville mer,og siden mange oppgaver er tunge for meg og min hage er gjennomsnittelig stor ble vi enige om en trillebår med 2 hjul

denne var lett å trille :=)

store gode hjul ,det blir lett å trille rundt på tunge krukker og moldsekker no :=) og når en først er på jula og tenker hage ,ja da måtte jeg bare ha med noen fine hagehansker også,kjekt å være fin når en jobber i jorda også

fruen er virkelig ikke ferdige,for rett forran jula har vi plantasjen,i en drøm jeg hadde i natten før var det en selvfølge att jeg skulle ha 2 orange potentilla,så vi svinger innom og jeg får det jeg er ute etter og vi kan kjøre hjem igjen

mine nye potentilla :=)

og hvorfor orange potentilla,ja det skal jeg skrive litt om i ett eget innlegg,når jeg kan ta bilder i hagen uten att det regner ,om det blir opplett i dag så jeg kan jobbe litt i hagen får jeg se,orker ikke grave i regnvær,desuten må jeg flytte 2 rhododendron før jeg kan plante mine potentilla og det er da best å ha opplett vær synes jeg

 

10 kommentarer

Siste innlegg