når ryggen krangler

reisen vår går vider jeg sliter med ryggen så vi stopper mange ganger,og til slutt tar vi kvelden og camper på Hokksund,det var godt å få bevege seg ,en nydelig fin campingplass var der,men vi skulle bare være en natt så vi tok bare første og beste plass som var ledig.

Det var nå jeg kom til å tenke på annebe,så jeg sendte en melding og hun kom hun for hun var hjemme

før vi kom til Hokksund måtte vi over nok et fjell og veien ned var bratt men se så vakkert da

mange stopp ble det

ingen tvil om att det var en bjørnepark her,men denne kjekkasen her var den eneste vi besøkte

en tur innom blåfargeverket ble det også,her kjøpte vi oss lunch,men veien gikk fort videre for her var det ulevlig varmt

en tur innom Skien hvor vi besøker min manns gamle tante,over 90 år og bor alene hjemme ,det er godt gjort

og så blir det Hokksund og treff med annebe,mulig jeg bytter om på turen innom Skien og Hokksund men pytt vi var begge steder

en plass mellom her var vi også på Gol der overnattet vi to netter har vist hoppet over det hi hi ,men jeg bare måtte kvile ryggen ,så det var velsignet deilig å være i ro på Gol .

Så treffer vi min søster og svoger,nå er reisen videre litt mer utpeket på forhånd ,vi skulle være i Telemark først og siden min søster har bodd her var det forskjelligt hun ville vise oss ,det første var et flott gods men det var stengt på mandager så vi fikk ikke komme inn

om vi ikke fikk sett inne i huset så var jammen hagen fin nok for meg da

dette ligger i Ulefossog det er her alle kommelokk blir produsert

da vi skulle sette oss i bilane skvatt jeg godt for dette monsteret av et innsekt gikk jeg meg nesten på ,og ja den var svær og stod selfølgelig på den siden av bilen hvor jeg skulle inn ,ikke ville den fly heller,da mannen brøvde å dytte den litt med en pinne bare gikk den litt nermere døra mi ,herremin altså,til slutt falt den rett og slett ned og jeg var snar inn og lukket døren :=)

vi kjører ikke langt,bare ned til kanalbåtane ,ja for det var sluser her så det gikk kanalbåter gjennom,og da tok vi like så godt og kjøpte oss lunch her

det var virkelig vakkert her,først kom en liten privat båt,den ble loset gjennom alle portane,så fant vi ut att kanalbåten var på vei så vi ventet på den før veien gikk videre

men nå fikk jeg besøk så reisen videre får jeg ta igjen :=)