Ny hageprosjekt

Nå er det slik att denne kroppen begynner å få litt problemer med den store hagen derfor har jeg bestemt meg for å krympe den inn litt,jepp grønnsakshagen skal flyttes og bli urtehage og i dag startet jeg jobben

den nye urtehagen skal ned på denne plenen ,dere ser der er et tre,et bedd og en stor stein ,det skal være på innsiden av urtehagen så slipper vi å klippe gress rundt og rundt

der pallekarmen står blir begynnelsen på urtehagen da har vi mindre gress å slå og det som er igjen er enklere å slå når en slipper å klippe mellom altmulig jeg planter hi hi

jeg skal legge papp og aviser rett oppå gresset så fyller jeg karmer der jeg vil ha dem og gangane mellom blir lagt sand på i første omgang så får tiden vise om vi legger annet oppå sanden senere

det blir nok en palle eller to mellom det runde beddet og trærne også ,men det skal være god plass,har ikke tenkt att det skal være helt tett med plantekasser

bak den store steinen har jeg plantet et par små stikkelsbærbusker i dag ,flyttet dem fra plassen utenfor grønnsakshagen ,etterhvert kommer det aviser mellom her og sand ,ja det skal jo bli mindre arbeid og da kan jeg ikke drive og slå gress mellom her :=)

utsikt mot huset ,dere ser kanskje noen pinner i gresset,det er grensen til urtehagen ,der må være fri ferdsel attmed garasjen så jeg kan ikke bruke hele hagebredden til urtehage

siden dere får se hva mine planer er i dag ,så er det fordi jeg er i gang ,jeg har fått flyttet og plantet gressløk og luftløk og som dere ser er det papp,sand og så plantekasser

en full pallekarm med gressløk og en med luftløk ,det er mye ja men gressløken er jo vakker om den bare står og blomstrer også :=)

så streika både hofter og rygg ,så nå har jeg avsluttet for dagen ,ikke har jeg mer sand heller så jeg må vente med noe jobb til mannen henter mer sand,vi har en egen grushole så jeg slipper å kjøpe sanden da :=)

Mannen vil ramme inn urtehagen med gamle lyktestolper,da dei ble byttet ut fikk grunneigeren dei gamle så vi har å ta av :=) blir bra dette :=)

 

10 kommentarer

Siste innlegg