Ny vårgenser

Jeg hadde egentlig tenkt å ta det med ro når jeg la opp til en ny genser,men den er jo gul og da noen spurte om jeg strikke påskegenser måtte jo jeg prøve å få den ferdige og det greidde jeg ,jeg velger å kalle den for vårgenser,men den heter egentlig violettegenser ,o strikkehefte har dei strikket med lilla ,da passer jo navnet ,men min er gut og rosa da blir det rart å si violettegenser:=)

så her er vårgenseren min

orginalen hadde høg hals ,jeg valgte å ikke ha høge hals

denne genser har raglandfelling fra armhulla og opp til mønsteret,og etter mønsteret er det rundfelling i rett og vrang ,det ble fint synes eg

jammen bra jeg ikke sjekket mønsteret før jeg startet for da kan det være att jeg hadde lett etter et annet mønster ,for på denne måtte jeg jobbe med 3 og 4 farger på en omgang på halve mønsteret ,sitte det med 4 farger er ikke snargjort ,men som sagt bra jeg ikke såg det for jeg er fornøgd med genseren min :=)

18 kommentarer

Siste innlegg