NY

vi gikk en kvelstur i kveld og der i grøftekanten sto den helt alene ,en ny blomst for meg en vill orkide med det vakre navnet brudespore

vi har jo mange som likner men ved nermere ettersyn så er dei overhode ikke like ,for her er mest flekkmarihånd og den har fine tegninger på hver blomst :=)

I mange år har jeg ønsket meg en sommerfuglbusk,den er vakker men ikke herdige der vinteren er hard,så jeg har liksom ikke prøvd den ,så i dag da jeg var ute oog slo plen gikk det opp for meg att jeg egentlig har en sommerfuglbusk :=) det er en duftskjærsmin og den er full av sommerfugler,kan jo ikke bli bedre

og i år krrysser jeg fingrane for att eplene ikke er fulle av rognebærlarver for i år blir det sykt mange epler i dei to små epletrea våre

men nå er det natta her :=)

16 kommentarer

Siste innlegg