nytt blomsterbedd

jeg har hatt et svært traktordekk med sand i ,meningen var att barnebarna skulle ha en sandkasse men den ble aldri brukt så jeg bestete meg for att den kunne bli et blomsterbedd istedenfor :=) så i går da min søster dro videre nordover gikk jeg ut i hagen ,lett var det ikke men jeg fikk det til .

der dere ser sanden ligge der låg dette dekket ,jeg måtte spa ut sanden og grave ut det som var inne i selve dekket også ,en stund lurte jeg på om jeg måtte vente til mannen kom fra jobb ,men jeg er no litt sta også så jeg gikk løs på jobben og greide til slutt å frigi dekket så jeg kunne vippe den opp og trille den litt ut på plenen

det var mye gress å trakke i så jeg tok en pause fra beddet og slo plenen før jeg trakket det helt ned

jeg grov et dypt hull ,50 cm la på dyk og skar opp etter att dekket var på plass for hullet gikk ikke helt ut i kantene og jeg ville jo ikke ha gress i beddet ,

jeg fylte på med hagejord,sand ,gressklipp og gammel kukompost ,jeg hadde kjøpt en buskrose

denne er remonterande og skal blomstre fra juni til okrober ,den har herdighetsone 4-5 og kan bli 1,5 m høg gjett om jeg gleder meg til den blomstrer da

nå er rosen fortsatt liten men roser vokser jo fort bare vi får varme ,nå er det 6,6+ ute og nysnø i fjelltoppane .

jeg jobber på i hagen flere og flere stauder kommer i det nye beddet ,og jeg ser frem til att ting begynner å blomstre .Når jeg sitter inne om kvelden leser jeg litt i hagemagasiner ,der kunne jeg lese att rose ikke trivdes alene,dei likte godt å være ilag med stauder,så i dag har jeg plantet noen stauder jeg har litt her og der i utmarka i tillegg var vi på kvelshandel og da kjøpte vi med noen stauder fra plantasjen ,jeg tror det blir fint når alt er på plass og alt blomstrer men det får dere se når beddet blir ferdig og begynner og blomstre

8 kommentarer

Siste innlegg