nytter ikke å jukse

Skal en pusse opp må det gjøres skikkelig,det nytter ikke å jukse.

Etter att vi satte opp en delevegg på stua ble den gule stuen feil,derfor har vi snakket om å male stua .Vi hadde en sofagruppe i den ene enden av stuen som vi nå har gitt til svigermor,selv vil jeg ha en liten spisegruppe der istedenfor  :=)

Men i går sier mannen att nye møbler venter vi med til stuen er malt,jeg tok hintet og reiste meg resolutt og begynte å rive tapet,steun er igrunnen to mindre stuer og vi har to forskjellige gule tapeter på stuene ,den ene hadde litt for mange spikerhull i tillegg ennå flere sår på som ikke ville bli fine om en bare malte over,så bort med tapet,for skal jeg først gjøre jobben er grunnarbeidet det viktigste for et godt resultat :=)

Det gule ytterrlaget tok jeg dermed i går ,ja på ene stuen :=) i dag begynte jobben med å bløyte papiret som satt igjen for så å å skrelle det av med et brett ,3 vegger og det tok hele min dag og nå er jeg fint ferdige ,men så fornøgd for nå er vi klare til veggfornyelse :=)

skal det være greit å arbeide må stuen tømmes ,det gjorde jeg også i går ,bærte alt ut på gjesterommet bortsett fra skapene ,ene skap fikk jeg ut i gangen dei to andre står midt i rommet men dei er tomme og dermed enkle å flytte

etter 5,5 timer ble jeg ferdige ,all tapet er nå av ,men jeg tror vi har på glatt papir som gjør veggene helt slette før vi begynner å male ,jepp det er mye jobb før en kommer så langt att malingen skal på veggane og hvordan står det til med meg nå ?

ryggen er av ,foten verker det kjennes for å si det sånn ,men i morgen er jeg nok fin igjen :=)

19 kommentarer

Siste innlegg