og sånn går dagane

god morgen ,her er det aktive dager,det meste er kos og noen må bare gjøres uansett :=) 17 mai våknet vi til regn ,kaldt nysnø i fjella og her i bygda var det ikke noe før langt ut på ettermiddagen om en ville være sosial ,så vi pakket med mat i bobilen og kjørte der sola skinte

vi kjørte gjennom Grodås,Stryn,Loen,Olden ,Innvik og Utvik ,og ikke et tog såg vi,vi såg noen mennesker men vi var nook for seint ute for å se barnetok ,men er det slutt på folketog ? ja ikke hvet jeg ,vi hadde det godt og varmt i bobilen ,pyntet i kjole og skjorte,skyet men sool innimelloom,lagde oss hamburger ved Loenvatn og spiste sjokolade,is hadde vi med men det ble ikke spist før vi kom hjem ,en fin dag selv om vi ikke fikk sett et eneste tog .

18mai startett rolig ,men på ettermiddagen tok vi bilen igjen ,ikke bobilen men personbilen ,vi kjørte til et vatn vi liker godt ,der var det nesten sommertemperaturer

en fin ettermiddagstur .

Så kommer den delen jeg ikke er glad i ,men det må gjørest .Male,å male hus liker jeg ikke ,ikke liker jeg å stå i stige og ikke liker armane mine å dra pensel opp og ned ,men vi har en gammel sommerfjøs ,og så lenge vi har den må den takast litt vare på ,inne har vi tatt grep og i går begynte jeg å male,mannen skiftet bordkledning på ene veggen ,vi skal ha ny boordkledning på en vegg til resten får greie seg med maling en stund til og det ble min jobb

det ble med denne langveggen i går ,det er steinette på utsiden og ikke så godt å balansere,og før malejobben kunne begunne måtte jo veggen skrapet og børstes ,det gjorde jeg med halve veggen nedover mot fjorden også

jepp denne veggen har jeg planer å få malt i dag ,men mannen må ta oppom vinduet for så høgt i stigen går ikke jeg ,dei tto siste veggane får jeg ikke malt før mannen er ferdig med å skifte bordkledningen som er som verst ,men det er greit å slippe alle vegger på en gang for som sagt ,jeg liker ikke å måle ,men det blir fint da :=)

det er koselig der ute ,fuglekvitter og elvesus og marka er nå full ab kvitveis,så det blir nook en fin dag ,kranle med krooppen får jeg gjøre etterpå hi hi ,ha en fin dag

10 kommentarer

Siste innlegg