oppdatering

god morgen .På tide med en oppdatering på eiketrea mine og dei vokser og trives dei

nå er dei på høgde med spraglen ,fortsetter dei å strekke seg så går dei snart forbi :=)

I går var jeg tidlig oppe ,når en bare ligger og snur seg kan en like godt stå opp og gjøre noe fornuftig ,jeg valgte å lage fruktkake for den skal modne til jul ,pakkes inn i folie og settes på et kjølig rom eller kjøleskap i minimum 1 uke

jeg doblet oppskriften og da ble det 1,2 kilo

med tørket frukt og nøtter ,det er ikke krydder i denne ,oppskriften er 2dl brun sukker,2 dl hv.mel ,2 ts bakepulver og 4 egg + 300 g tørket frukt og 300 g nøtter ,

dette er til en 2 liters form og en rører det bare sammen med en sleiv ,enklere kan det ikke bli stekes på 170 gr i en time ellers til den er gjennomstekt.

Jeg gikk tur i går også ,besøkte først grannen på toppen som jo er bare oppoverbakker ,etter besøket gikk jeg rundt garden og ned igjen

det er vinter og hos oss ligger snøen som jeg trodde skulle regne bort ,nå var det skaresnø men jeg trakket gjennom ,det var god trim å gå den turen ,vel hjemme gjorde jeg øvelsane jeg fikk med fysioterapauten ,men altså ,det brannt i hoftene ,jeg gjennomførte men det var smertefullt på slutten og det var vondt å gå etterpå ,ja ja det kan bare bli bedre ikke sant :=) jeg strikker ,nåå er det votter til ei venninne som er på pinnane og så vurderer jeg å lage tykklefser ,skal tenke til etter frokost :=)) ha en fin dag da

11 kommentarer

Siste innlegg