ortose til besvær

ortose ja,rett etter opperasjonen min gikk jo jeg med gips før jeg fikk på en walker,det var en skikkelig storfot :=) men da jeg var ferdige med den gikk jeg over til en ortose ,den må jeg ha hele februar,og det sier jeg,en ortose kan være til besvær.

Den er god å ha inne,den støttet godt opp og hjelper til å ungå overtrakk,det er også mindre vondt å gå når jeg bruker den,men det er inne :=) ute er den mest til besvær

det er to stive sider med et band under foten ,jeg strammer den rundt foten med to borrelås.

Men så skal hele dette ned i skoa mine om jeg vil ut og gå

den vil gjerne stanse på kanten av skoa,jeg drar og drar i skolissene for å åpne max slik att jeg får med meg alt ned i skoa

men disse skoene går ikke,dei fleste skoene går ikke,jeg har 1 par joggesko som går men ikke mer enn det da ,og når alt dette blir presset ned i skoa trykker det på en måte som er svært smertefullt,derfor blir det ikke lange turen ,jeg ser mest frem til å komme hjem og ha av skoa igjen .

Jeg måtte kjøpe nye innesko til trening hos fysio,dei jeg vanligvis bruker var ikke mulig å få ortosen ned i ,vel det er bare å bite tenna sammen,svelge smertestillende og se frem til att februar er over :=) for da slipper jeg ortosen,har en annen ankelstøtte fra tidligere,den kan jeg ha i alle mine sko,mest sansynlig kommer jeg til å bruke den en stund etter att denne stive er av,ble mer omfattende enn jeg hadde sett for meg dette ja

8 kommentarer

Siste innlegg