over fjell igjen

så var en helg over,en langhelg for oss.Fredag kjørte vi mot Trøndelag over Strynefjell og Dovre vi skulle besøke sønn og familie og vi har kosa oss ,både på Melhus og på turen opp og ned .

I går tok jeg med soppkurven og gikk en tur i skogen ,jeg rakk ikke strikkekafe for jeg ventet besøk på ettermiddagen ,dermed fikk jeg tid til en skogstur først på dagen istedenfor ,men i dag skal jeg bare være hjemme .

det var fortsatt fine farger ,men da vi kom på toppen av Strynefjell var det lite løv igjen på trærne og ennå mindre da vi kjørte hjem ,vinteren er i ferd med å innhente seg over fjella.

vel over Strynefjell tar vi av og kjører over Sel ,her er det ennå flotte høstfarger ,men nå er vi ikke på høgfjell :=)

over Dovre ,himmelen er blå og en bare nyter roen en kan føle på ,stopper ikke for vi har ennå langt igjen å kjøre

det forhøstes på jordene når vi kommer til Trøndelag,desverre ble ikke all korn tørt her i år og mye blir rundballet til dyrefor

svigerdatter og småguttene vår,vi gikk en tur til sentrum,tar 15 min å gå :=) hadde håpet på et lite treff med ei bloggvenninne her ,men desverre gikk det ikke da hun fikk besøk av sine ,men så kommer det vel nye muligheter :=)

i dette vakre landskapet her bor sønnen vår,jeg elsker dei langstrakte kornåkrene ,landlig og alikavel nær sentrum og Trondheim

en helg går fort og vi er på vei hjemover,over Dovre begynner det å regne ,vi hadde egentlig planer om å gå en tur til snøhetta utsiktspunkt ,jeg hadde et håp om å få se moskusen igjen ,men siden regnet kom og vi ikke hadde regnkle og tette sko ombestemte vi oss

som dere ser hadde siste rest av løv blåst av trærne i løpet av helgen

vi lufter oss litt på Dombås,bruker å spise middag her men fant ut att det var for tidlig ,så vi gikk bare en tur og kjørte videre .Neste stopp ble på Lom ,der var bakeriet åpent så vi stilte oss i kø ,og den var lang ,kjøpte gode brød med både valnøtter og oliven ,skulebolle og skillingsbolle med nøtter i ,det ble middagen vår og kaffe så klart.

resten av turen gikk fort og greit uten flere stopp ,da vi kom hjem ble vi invitert ned på rorbua ,det var hyggelig ,en fin avslutning på en fin helg.

Så i går ble det altså en liten sopptur på meg

full kurv med traktkantareller ,sopptørkeren ble fylt opp i går og har stått på i hele natt,så nå står runde nr 2 på ,ja det ble 2 fulle runder med sopp ,hele 10 plater :=)

og da jeg kom hjem hadde jeg fått koselig besøk ,for alle hønene til naboen hadde ruslet seg en tur opp langs løda vår

Det blir fint vær i dag også , jeg skal vase kle og bake brød,men en liten spasertur får eg nok tid til også,bare her i bygda da ,ha en fin dag da

12 kommentarer

Siste innlegg