Overvekt

Overvekt kan være så mangt ,tror ikke jeg har altformye overvekt ,men i hagen vår har vi veldig mye overvekt og det får sine konsekvenser

plommetrea er skikkelig overvektige ,så overvektige att vi gav dem støtte i går

noen grener måtte vi ta bort i går før dei hang litt knekte i treet ,men jeg tenkte att trea tålte det att noen greiner ble tatt bort ,men det er ikke nok skjønner eg ,da jeg gikk ut etter posten var dette et møte jeg fikk

en gren låg på bakken ,vel vi burde så absolutt plukket av noen kilo ,men det er ikke lett det heller for plommene er fine :=) og dette er bare 2 trær ,vi har 5 ,heldigvis er 2 av dem normalvektige .

Men nå er det ikke bare plommetrea som er overvektige ,det er jammen meg epletrea også

dette nederste er så tung av epler att greinane kviler på bakken ,men ingen er knekte ,så håper det holder med støtter under

en skal ikke klage over all overvekt ,noen er rett og slett overveldande :=) som i vår hage :=)

Det er omtrent litt slik i grønnsakshagen også ,da jeg reiste på ferie såg det dårlig ut ,ingenting ville spire ,vi fikk tørke og tom brønn ,så jeg tenkte att sånn var det i år ,men plantene greidde seg ,frøa ble vekket til live og nå bugner det over av det lille som ble sådd

ruccola ,den fyller halve pallekarmen og denne sorten er flerårig ,tror eg må prøve meg på ruccolapesto for alt dette makter vi ikke spise opp i salat

squash og kvit agurk høster jeg annenhver dag ,og i år blir mye nedlagt på glass,

i dag har jeg syltet kvit agurk ,det var nok til 2 store sylteglass og dette er bare begynnelsen ,det har laget seg til mange små agurker og squasher ,kunne tatt med i hus 3 stk i dag ,men lar dem henge en dag til :=)

overvekten i hagen gir oss masse deilig til vinteren så jeg klager ikke :=)

14 kommentarer

Siste innlegg