på en regnværs morgen

I dag var det tungt å komme i gang med dagen ,tåka lå langt ned i fjella og ute regna det,men jeg var tidlig oppe og kunne jo ikke bare sitte i ro ,så jeg tok fram støvsugeren og fikk vekk nooen hybelkaniner,etterpå såg jeg på god morgen norge på tv samtidig som jeg strikka,jeg strikker en mariegenser fra Hjørundfjordstrikk til yngste datter,det er hun som har kommet med strikkepakken og tinget ho mor til å strikke

i oppskriften skal det være en bord nederst på ermen ,men jeg droppet den etter å ha spurt datter om det var ok :=)

men da vi bikket ettermiddagen dukket sola opp og da var jeg snar med å komme meg ut,det er joo ikke lenge før den er borte i nær 4 mnd ,så den vil vi ha med oss :=) i slutten av juli satte jeg rosestikklinger,noen av dere husker det sikkert

og slik har dei stått ute under kvite poser helt til nå ,i dag var dagen da jeg ville sjekke dem alle

9 av 11 hadde dannet fine og robuste røtter ,for en lykke så langt ,nå gjelder det å få dem til å overleve vinteren.

Nooen sier dei må inn i hus,noen sier det går fint å ha dem i kald drivhus,ei jeg spurte i dag anbefalte meg å ta halvparten i hus og la halvparten stå i kald drivhus så får en se til våren :=) ,jeg går nok for det forslaget ,men enn så lenge er dei alle i drivhuset,det var så deilig å pusle der ute for sola varmet godt

vi hadde sola i underkant av 2 timer før den krøp oppover bakkane ,men det var 2 deilige timer :=) no står middagen og putrer og medan jeg venter på mannen tenker jeg det får bli litt mer strikking ,menyen i dag er hjemmelagde kjøttkaker i brun saus,poteter,gulrøtter,blomkål oog brokkoli og en klatt rørte tyttebær :=) bon apetitt

20 kommentarer

Siste innlegg