på nye veier

i dag ville mannen på tur ,Kandalen jeg ante ikke hvor det var men lagde niste og ble med jeg :=) vi kjørte til Anda-Lothe ferga og tok den over,kjørte så til Sandane og litt lengre ,der kom vi til Kandal,bratt ,utrolig smale veier men du så vakkert,vi kjørte opp i høgda der betalte vi bompenger og fortsatte videre opp til setra,der parkerte vi og gikk tur innover i dalen ,en aldeles nydelig tur :=)

bratte beiter for sauen

elva var stri ,her var et lite ysteri ,vi stoppa og jeg kjøpte en geitost,litt lengre oppe kom vi til en går som produserte produkter av geit og kje,der kjøpte jeg to spekepølser av geit ,to forskjellige smaker så får vi se om jeg gjemmer dem til jul :=)

myklandsstøylen ,her har dei forstått det og gjert inne hele område med hytter og sel,da er det mulig å nyte en dag på setra uten å tråkke i skit ,for det blir mye skit der sauen ferdes

så vakkert ,været var fint men mye vind,det kan være litt slitsomt

men vi var godt kledde så det gikk bra

tiden gikk fort og klokka var mange ,så vi rusler ned igjen etter å ha spist nista

vi kom akkurat ned til en regnbyge kom over oss ,snakk om flaks da

så var det å kjøre ned den bratte veien igjen ,anbefaler ikke bobil opp disse svingene ,vi hadde ikke den i dag

Reed ,vi kjører en annen vei hjem,vi velger å kjøre via Byrkjelo ,over Utvikfjell,til Stryn og så hjem

skulpturpark på Byrkjelo,her måtte vi også innom baker Jo ,og litt gosaker ble med herfra også ,liker å handle litt lokalt når jeg kan ikke bare på coop og kiwi :=)

Utvikfjell

Innvik

det ble en fin dag

10 kommentarer

Siste innlegg