på tur

I dag ble det tur på oss og den startet tidlig ,kl 6.30 kjørte vi hjemmefra :=) det er nooe eget å kjøre i mørke synes eg ,særlig så tidlig på dag når alt ennå er stille ute

turen inkluderte ferge  og vi var heldige for vi kom akkurat så vi bare kunne kjøre rett ombord

sjekk disse da ,noe for nathless :=) tipper disse måkene er laget av cernittleire ,synes disse var supersøte

vi var jo ute og kjørte tidlig av en grunn og når det var ferdig stoppet vi på Moa,vi droppet frokost i dag og da ville jeg ha middag på Moa ,tok ikke bilde ,men vi valgte en aldeles nydelig snitsel i dag .

Det ble noe spennende nøtter med hjem ,macadamia nøtter store som en klinkekule :=))

Da vi reisete herfra kjørte vi til Langevåg ,besøkte svoger ,etter det en tur innom Devold fabrikken ,kjøpte en bukse til våren og en liten ildfast form som kan brukes i airfryeren.

når vi kjørte til ferga igjen regnet det skikkelig ,men i dag var det greit vi hadde det varmt og godt i bilen

noen hadde felt noen gigantiske grantrær ,bilde viser ikke kor svære dei er ,men hallo disse var skikkelig voksne ,greit å sage dei ned under kontrolerte forhold før vinden river dei ned

På Vartal stopper vi på butikken ,her får vi fisk i store kartonger ,men jeg hadde lyst på klippfisk ,og her får vi en hel fisk med skinn og bein ,og jeg kjøper en slik klippfisk med hjem

 

været bedrer seg og skyene sprekker opp ,i morgen er det meldt nydelig vær igjen ,det blir godt ,en fin dag ,jeg har kost meg

10 kommentarer

Siste innlegg