paradis

God morgen.I går var vi på tur,en tur til Måløy og besøkte min mamma,vi kjørte en litt annen vei enn det vi bruker,vi kjørte gjennom gatene fra min barndoms paradis,for det var akkurat det det var :=).

Da jeg var lita jente var vi ute og lekte i gatene ,gutter og jenter store og små,vi var alle sammen det var hoppestrikk,hoppetau,slengtau,paradis,klinkekuler og gjemsel,det var en fin tid å være barn på :=)

bli med gjennom gatene jeg lekte da vel

det er som om tiden har stått stille her for alt er som det var,ingen forandringer er gjort

jeg vokste opp i det grå huset i midten her :=) men huset er solgt,vi kjører bare til enden av gaten ikke mange metrene ,der bor min mor nå :=)

utsikten fra mammas veranda.

Da vi reiste hjemmefra var himmelen blå,og vi valgte å kjøre over Grønndalen,et fjell hvor mange står på ski om vinteren

medan vi kjører oppdager mannen plutselig ørna som kom flyvende,Solliv ba jo oss se etter fugler i helgen så jeg spratt fort ut av bilen og fikk ørna fanget på linsa i tide før den forsvant

det er ikke mange gylne trær igjen i skogen,det meste av lauv ligger på bakken,men noen få struttet ennå der vi reiste

her hjemme har jeg hengt ut mat til småfuglene ,og før vi reiste i går var hagen full av kjøttmeis,en hel flokk,

det var en fin dag i går,ble ikke en spasertur,var bare ikke tid til det,vi stoppet langs veien da vi reiste hjem og besøkte ett vennepar og da vi var hjemme var det svart som natten ute,skal nok få meg en spasertur i dag ,så jeg ønsker dere en fin dag med et par morgenbilder fra fjella våre i dag,det kryper nærere fort nå

 

 

7 kommentarer

Siste innlegg