Pesto

Jeg hvet ikke men troor mange forbinder pesto med basilikum ,men pesto kan en lage av akkurat det en vil av grøntfor :=)

Jeg fikk lyst på brenneslesuppe i dag og gikk ut og plukket ,samtidig plukket jeg med noen blader av ramsløk,jeg ser dei har spredd seg bittelitt men ennå er der ikke mye ,men jeg fårr en smak ,og litt mer kommer ,jeg vil bare vente så det får spre seg litt :=) kunne hatt mye mer men jeg er flink å dele av det jeg har så noen venninner har fått løker med meg og da tar det tid å etablere litt .

Vel hjemme vasker jeg ramsløken og dypper brenneslene i kokende vann et par sekunder før jeg har dem over i kadt vann

jeg begynte så å google på kremet brenneslesuppe ,men det var en annen oppskrift som fanget min oppmerksomhet

pesto av brennesle ,i oppskriften skulle en ha kvitløk ,jeg hadde ramsløk,en skulle ha brødsmuler jeg gikk for nøtter og frø ,en fast ost ,jeg hadde en bit parmesan,salt og pepper og rapsolje ,så var det bare å kjøre det til en pesto

jeg syntes det manglet noe og puttet oppi en tynn skive med sitron også

det blir ikke brenneslesuppe til middag ,det blir kokt tors med poteter og gulrøtter og i tillegg flatbrød med brennesle/ramsløkpesto og den vart skikkelig digg ,kortreist mat kan jeg like :=)

10 kommentarer

Siste innlegg