Planen min fungerte

Siden vi fikk så mye snø i går kveld fikk jeg en plan ,noen ganger kan en velge å la snøen gjøre nytte når den alikavel ligger der :=)Våkna i dag til ennå mere snø det var ikke så kjekt da

men jeg hadde en plan og den hadde jeg tenkt å prøve ut uansett vær ,og til all hel sluttet det å snø da jeg gikk ut

og hva var nå planen min ? jeg tok fram akebrettet og dro den opp marken oppom løda

og her er planen min ,jeg skal ha hjem stokkane jeg har dratt opp og tanken var å legge dem på akebrettet og suse ned bakken

jammen var jeg opptimist ,dette gikk da slettes ikke ,dyp snø og tungt lass, jeg delte lasset opp i 3 og gjorde et nytt forsøk ,da med hele kjerringa oppå

tror dere det gikk ? nei slettes ikke ,men denne kjerringa gir seg ikke ,går av akebrettet og drar den etter seg

jeg går opp og fyller på et nytt lass ,det går bittelitt enklere men så krasjlanda eg før eg var helt nede,jeg går av akebrettet  og

drar akebrette på plass igjen og kommer meg ned ,tømmer lasset og går opp for å fylle på nytt igjen

og det er på 3 forsøk att jeg får belønning ,nå gikk det så det suste,men fullt lass og kjerringa i tillegg

så nå var kjerringa fornøgde ,sola dukka opp ,den varmet ,jeg tok fullt lass og jeg holdt på å flite meg i hjel der jeg suste ned til løda

jeg trengte bare en opptrakket løype og den ble bedre og bedre for hver omgang ,dette var en skikkelig runde med intervalltrening ,samtidig som att jeg fikk hjem alle stolpene

fornøgde ? jepp veldig fornøgde og jobben var jo ikke tung heller annet enn hver gang jeg gikk opp bakkene hi hi ,hadde jeg ventet til snøen var borte hadde jeg måttet bære og det hadde vært tungt det ,så i dag var jeg takknemlig for snøen ute ,og skulle vi ventet til mannen kunne ta traktoren opp og henta hadde det blitt sommer ,for å kjøre opp bakkane når det er så bløt mark det går ikke

det har så langt vært en herlige dag :=)

14 kommentarer

Siste innlegg