plukk dei no

Ikke vent til dei blomster,hva snakker jeg om ? gressløken .

Hvert år venter jeg til gressløken står i full blomst,det er jo vakkert,men lite praktisk om en skal nyte gressløken til mat.

Så i dag da jeg tok en sving innom grønnsakshagen plukket jeg med men gressløken,hadde ikke med saks,så jeg treiv bare med det eg greidde å plukke ,ikke vær redd for å ta alt for gressløken vokser ut igjen like fort akkurat som gressplenen :=)

jeg skyller dem litt og sjekker att det ikke er med snigler inn

jeg klipper gressløken opp i foodprosesoren,tilsetter rapsolje alt etter hvor tynn en vil ha dette og litt salt

så kan en ta en ts eller to og blande i smør ,smøre det på skiva eller knekkebrødet ,mmmmm det er digg ,ellers er denne gressløkoljen superdeilig å dryppe over salaten også,trenger ikke så mye mer dressing enn det :=)

Så har du en tue med gressløk,ja klipp den ned og lag noe godt,for den vokser snart opp igjen :=)

Så var det onsdag og styrketrening hos fysioterapauten,da jeg var ferdige ble jeg igjen i Volda,litt handel os siden sitte på med mannen hjem etter jobb.Jeg fikk bestilt frisørtime,det blir 5 juni ,blir godt langhåret til da :=) jeg fikk handlet det jeg trenger til salat og kake,vi skal ha barnevelsignelse på lørdag og da det blir koltbord ville tuppa mi ha litt hjelp av ho mor med salater og en kake :=) ,en dåpsgave fikk jeg kjøpt og ny kjole til meg selv :=)

 

en fin kjole jeg kan bruke hele sommeren :=)

 

12 kommentarer

Siste innlegg