rabarbra

I dag regner det ,en stund i dag morges var det bra tørt men sterk vind,så kom regnet og det regner nokså jamt ,men du det er lummert,varmt i hus selv om alle ovner er avskrudd ,men det skal jo være slik om sommeren :=)

Jeg funderte på hva jeg skulle ta meg til med ,valget falt på rabarbra

så jeg tok med en kniv og stampen og ruslet bort til urtehagen ,der skar jeg ned alt ,det som er igjen er så smått og tynt ,tar det nok vekk etterhvert så vokser det opp en avling nr 2 senere på sommeren

jeg kokte rabarbrasyltetøy av 1 kg ,jeg hadde ikke i syltepulver så jeg er spent på holdbarheten ,siden jeg prøver ut noe nytt er det greit med en liten porsjon

2 kg ble fordelt i poser og lagt i fryseboksen , en rest ble til rabarbragrøt som vi skal ha i kveld med en fløteskvett oppå :=)

jeg har pratet lenge med min søster på mobilen og jeg har lagt opp et lite babystrikk ,tur har det ikke blitt i dag ,men jeg har neimen ikke sittet stille heller :=)

16 kommentarer

Siste innlegg