Ramsløk

jeg har plantet ramsløk men den har ikke fått spredd seg mye hos meg for jeg har gitt bort mange løker etterhvert som dei har formert seg ,men i skogen skal dei få spre seg mye ,gir ikke bort løker derfra på lenge :=) da jeg styrte i grønnsakshagen i dag oppdaget jeg noen tynne spirer

skjønte ikke hva det var med det samme ,men så kom jeg på att jeg hadde flyttet noen ramsløk løker inn i grønnsakshagen og nå har dei begynt å titte frem :=) da ble jeg nyskjerrige og gikk en tur opp i skogen for å se hvordan det såg ut der oppe

og der var dei ,ramsløken hadde kommet litt lengre der oppe i skogen enn nede i grønnsakshagen og det ser ut som att den har formert seg litt fra i fjor ,for en glede :=)

hele tette feltet håper jeg blir grønn av ramsløk om ikke så mange år ,hjorten hadde begynt å grave der i vannet ,men jeg oppdaget det i tide og fylte hullet med stein ,i dag var det tørt og fint og ingen spor etter nytt hjortebesøk :=)

en fin økt på førmiddagen dette ,først stein og så gå opp i dei bratte bakkane :=)

8 kommentarer

Siste innlegg