Reinheimen nasjonalpark

Da vi våknet søndagsmorgen tok vi oss god tid,spiste frokost og ruslet en tur på campingen ,det var nydelig vær med fin temperatur,delvis skyet og sol ,en perfekt dag for en fjelltur i Reinheimen nasjonalpark.

Vi gjør oss klar og kjører mot Billing ,vi må kjøre tilbake mot Strynefjell for å komme dit ,sånn sett er det en passe avstand for oss å kjøre om vi vil ha en dag i fjellet bare :=) må starte litt tidlig da  hi hi

vi parker bilen ,og her kan en velge to veier ,en på hver side av elven ,men begge begynner oppom huset her som er en serveringsted hvor en kan kjøpe sweg litt å spise,var ikke åpen når vi var der,en finner toalett på enden av huset som vi kan benytte selv om det er stengt og en kran på veggen hvor en kan hendte seg ferkt drikkevann :=)

vi valgte ruten som ligger på høgre side men da vi kom til steinbrua fortsatte vi opp i høgden,vi ville ha en topptur,og da vi gikk ned gikk vi over steinbrua og ruten til venstre videre ned til bilen igjen :=)

turen gikk gjennom en gyllen skog ,og når sola skinte var det helt fantastisk

en føler seg liten ved slike kjempetrær,furutrær som er flere 100 år gamle

vi er straks ute av skogen og utsikten begynner å bli utrolige

det var som å komme inn i et flammehav av farger

en glemmer alt når en vantrer her i dette landskapet

jeg elsker dette

tenk å få vandre i dette riket

vi nyter,spiser niste ,drikker kaffe og unner oss en bit med sjokolade ,et par ryper fyker opp og blir borte,her får en lyst til å bare bli,men vi skal ned igjen og over steinbrua,den jeg har nektet å gå over tidligere når vi har gått her,ja stenbrua er den steinen som ligger i kløfta og hvor elva suser under,dere ser den her på bilde under det grå partiet

jeg var rask over,men måtte ut på igjen så mannen fikk bilde,gjett om beina dirra litt da :=)kom vist med en linselus :=) det var flere i fjellet denne dagen

så er vi nede fra fjellet og vi kan ta veien som går ved elva tilbake til bilen

skulle denne turen friste så anbefaler jeg att dere beregner flere timer til å bare være i dette herlige riket og høsten er helt klart den vakreste tiden :=)