restitusjon

Helse ,jeg jobber jo med helsen min for tiden ,når en er roolig gjennom vinteren og koser seg litt for mye ja da kryper kilooer på og en blir stiv og støl.

Jeg har jobbet hardt siden januar og må si det går rett vei ,satser på til helgen å kunne krysse av 5 kilo i minus og øvelsane fysioterapauten har gitt meg går nesten som en lek ,da jeg begynte greidde jeg jo omtrent ikke en øvelse nå har jeg 6.

Men så kom kneonde på siste dagen i januar og i går måtte jeg gi meg og holde meg litt i ro,det er jo ikke bare å trene kroppen trenger restitusjon også .Jeg inviterte ei granne på besøk ,hun takket ja og tok med strikketøy og kom innom

veldig fornøgd med fargene på den nye genseren jeg strikker på ,og det var godt å bare være i ro og kvile beina,da grannen skulle hjem gikk jeg ilag med henne ,det er jo ikke lange turen men en kort tur var det rette i går

denne rhododendroen er svær og mor til flere av dem jeg har i min hage ,en kan nemlig lage nye planter selv ,det er bare å legge en grein på bakken og legge en stein oppå ,neste år har den slått rot og da kan en klippe grena fra morplanten og plante den nye planten en annen plass :=)

I dag var det på tide å så bittelitt ,jeg tok med det jeg trengte ut i drivhuset

godt og varmt i drivhuset når solen skinner ,men det blir kaldt om natten så det jeg sådde tok jeg med inn på kjøkkenet ,iallefall til det har begynt å spire

dette er ikke frø som dere nok ser ,dei lange grønne er vårløk ,kjøpt på butikken ,jeg kutter av røttene soom er på når en kjøper en bundt,plant roten ,det vokser nemlig ut ny vårløk ,jeg satte mine i vann i påvente av å plante og sjekk kor dei har vokset ,rosetten i den andre er stilkselleri,jeg prøver det samme med den ,og det ser ut som att det begynner å spire nytt i midten .

Så sådde jeg rosa stilkseller,flerårig kål og grønnkål .

Det får holde i mars,resten sår jeg i april ,og det er mest urter .

Det ble hagearbeid etterpå ,fikk ryddet i det store beddet nedom drivhuset ,og så gikk jeg en tur etterpå .

Skal helsa holde må jeg nok roe bittelitt ned noen dager så kroppen får kvile ,det skjønte jeg i går og i dag greidde jeg å porsjonere ut kvile og aktivitet på en god måte .

Når det gjelder kneet så er den alt annet enn god ,så parasett er fortsatt en god venn.

Ha en fin kveld da

12 kommentarer

Siste innlegg