rett i fryseboksen

I dag fant jeg ut att jeg ville bake totenkringler ,jeg har laget dem en gang før for 30 år siden :=) og minnet mitt sier att dei måtte fort i fryseboksen for dei er farlig gode

dette er ikke slankekost ,på 1 kg hvetemel skal det 250 g sukker og 250 g meieriesmør ,men til jul er det lov :=)

Etter jobben måtte jeg ut og lufte meg

noen ganger lurer jeg på hva trærne lever av ,dette vesle treet vokser ut av stein

det småregnet bittelitt,men det var deilig friskt

skarven er ikke lett å lure seg inn på ikke å få klare bilder av heller hi hi

men så var den langt unna også ,dere ser den på steinen som stikker ut ikke sant :=)

så rota jeg meg opp i skogen ,med småsko på ,ja det gikk som det måtte gå jeg ble gjennomvåt på beina

men det glemte jeg fort når jeg oppdaget traktkantareller :=) og så seint i november da :=) det ble med noen hjem :=)

jeg såg noen tegninger i vannet og lurte på hva det var ,og da jeg gikk nermere for å se om det var en fiskestim så poppet det opp en flokk med fiskeender

Det var en fin tur ,kalde siden jeg ble våt på beina men godt å lufte seg helt klart

6 kommentarer

Siste innlegg