Rev til besvær

Så skjedde det igjen for 4 gang,mikkel rev har vært på besøk.

Jeg driver innekompostering av matavfall,men det er forsvinnande lite mat vi kaster,det meste er rask etter frukt og grønnsaker.

Vi har varmkompostbinge i grønnsakshagen,og når bøtta er full inne kan jeg tippe det i den ute,men så tenkte jeg da jeg plantet nyinnkjøpte potentilla att jeg kunne tømme bokashien i hullet før jeg hadde planten i og så dekke til med jord,for innekompostering eller bokashi som det heter omdannes til jord etter 14 dager når det blir nedgravd i jord.

Men det varte ikke lenge før reven fikk snusen i det og en morgen hadde han gravd opp ene potentillaen og spist all innhold i hullet,jeg plantet den fint igjen og la stein rundt,så var det fred noen dager,vi dro på bobiltur og var borte hele helgen,da vi kom hjem lå den andre potentilaen på plenen,brun og nokså livløs,ikke en grlnn blad igjen på den,men jeg plantet den igjen ,er jo lov å håpe det går bra :=)

3 gangen var det under buskbommen,kunne ikke huske jeg hadde lagt bokashi i det hullet,men kom jo på att jeg flyttet buskbommen så jeg hadde nok lurt litt i det hullet også,,den er begynt å få str så reven fikk ikke opp planten,jeg fylte i hullet som var på ene siden av planten og siden har det vært ro i hagen,men i dag skjedde det altså igjen for 4 gang,reven fant litt åpen jord ved siden av den første potentillaen og sparket vekk jorden,argh ,men nå har jeg jobbet med stein ,først styrketrening hos fysio og vel heime trillet jeg stein og la rundt plantene,jeg hadde jo begynt med det etter første besøk,men nå bør ikke reven komme til flere ganger,isåfall er han god :=)

det var denne reven prøvde seg på i dag,nå håper jeg den ikke kommer til flere ganger

den lille brune her var den andre som ble liggande på plenen,men det kommer nye grønne blader

joda jeg tror den kommer,men blir nok ikke blomster på i år nei

jeg er glad i stein og når jeg dekker til slik som dette blir det mindre ugress også

en hageazalea står fint til det gråe

jeg har en ende til som skal få stein,mest for att hele beddet skal være likt,og jeg må ha stein rundt buskbommen,men da tenker jeg å fri til mannen,for jeg trenger litt traktorhjelp :=)

12 kommentarer

Siste innlegg