romjul

God morgen ,det er romjul og jeg har vært litt fraværende på blogg ,vi har hatt julemiddag for barn og barnebarn innenfor grensen ,vi hadde 9 på besøk :=) vi har vært oppe hos svigermor på kaffe ilag med svigerinne og svoger og vi har slappet av oss to :=) min mann og jeg ,vi har vært på butikken men ikke kjøpt mat,til jul kjøpte vi nok så det holder ut på nyeåret hi hi ,lærer vist aldrig der jeg ,for det er jeg som putter i handlekurven :=)

når en har 3 små barnebarn på besøk må en se hvor en setter beina ,å trå på duplo er innmari vondt hi hi og fineste storejenta vår :=)

vi lufta oss etter en middag med kalkun ,og noen bada ,noen er han med fire bein :=)

 

jeg ser att det har vært en svært våt desember for mange av mine bloggvenner,hos oss er det motsatt vi har hatt tidenes deilige desember med oppholdsvær,tørt og delvis blå himmel ,ja mosen har vært så tørr att vi har kunnet sette oss på bakken uten sitteunderlag

i går gikk turen min langs gamlevegen bak tunellen

langs veien spirer det med ferskt gress ,en skikkelig grønn romjul for hasseltrærne har også rakler og jeg registrerte begynende rakler på enkelte bjørketrær og gåsunger på selja :=)

kråkefot i mosen ,en vintergrønn vekst som er nydelig

flere vintergrønne vekster ,kan ikke si att det er grått ute :=)

må til slutt vise julegaven vi fikk av barna våre ,bygdas finaste postkasse må no dette være :=) så er det bare å håpe det dette noe ned i postkasse en gang iblandt hi hi

ønsker dere alle en nydelig fin dag uansett vær der dere bor

8 kommentarer

Siste innlegg