Ryggen er av

Det kjennes iallefall sånn ut,att ryggen er av .Det har vært nydelig vær i dag til å starte opp med litt hagearbeid,jeg har virkelig ikke gjort mye i hagen,men uansett er ryggen av,går som en krok på 100 år .

Her er det bar eå bruke tid,ta lange pauser så får det være godt nok om noe ugress ikke blir fjernet.

når kroppen streiker og en ikke greier å holde vakre staudebedd i orden,er det en velsignelse å ha store busker og trær,jeg er glad i rhododendron,tror jeg har 21 stk,men ennå er mange av dem små,heldigvis vokser dei litt hvert år og nå har dei begynt å blomstre,alt etter hvilken sort så vil jeg ha en vakker blomstring nå frem til juli tipper eg :=)med forskjellige rhododendron i dei vakreste farger ,att det vokser gress under noen av dem er helt ok ,der luker jeg ikke

 

Det er koslig inne i drivhuset mitt nå for der har jeg alle sommerblomstene som skal ut,men jeg venter litt til jeg så jeg er trygg på att været ikke snur til vinter igjen

det blir mange petunia i år,jeg kjøpte 9 stiklinger 3 av hver i fargene lilla,rosa og kvit,så kommer mannen hjem med 6 av hver lilla og rød til 17 mai :=) 8 små planter ser dere bake ,det er busktomater ,i dag plantet jeg dem i plantekassene i drivhuset

noen nye planter kjøpte vi på Urke gartneri,petunia,pelargonia og nelikker,så har jeg 5 pelargonier som har overvintret,i kjelleren,dei fikk komme ut i drivhuset i dag,ja mannen kom jo med en vakker kvit potterose til meg også,

jeg har sådd mange blomkarser og bare 1 potte er uten spiring,

hva dette er hvet jeg neimen ikke ,kjøpte noen potter i fjor høst,dei kom aldrig i jorden,når så våren dukket opp var det grønne spirer i pottene ,så jeg tok dem inn i drivhuset og seette dem i en urne,og dei vokser,blir spennede da å se hva jeg har kjøpt ,så er der noen lave løvemunn som har sådd seg selv inni drivhuset,dei fikk komme i samme potte :=)

den gule høge løvemunnen i drivhuset blomstrer skikkelig nå ,den er også selvsådd og kommer bak ene plantekassen med tomater

mangold eller bladbete ,den vokser,men jeg må gjøre klar pallekarmen i grønnsakshagen så jeg får plantet dem ut,dei vokser bedre ute enn inne i en potte

sånn har dagen min vært,nå blåser det og vi har litt regn ,men det er meldt sol igjen i morgen da :=)

15 kommentarer

Siste innlegg