Ryggen er noe herk

Ja i dag er ryggen et herk ,når jeg vil luke ugress i grønnsakshagen og belønningen er en ødelagt rygg er det ikke kjekt lengre ,jeg hadde luftløk på bakkeplan og nå hadde smørblomsten slynget seg så vakkert mellom løkane ,men ryggen tålte dårlig att jeg prøvde å luke ,jeg begynte ,men endte til slutt opp med å ta opp alle løkane ,fjerne all ugress på dem og så sette jeg dem ned igjen i ene pallekarmen som egentlig var tiltenkt andre ting ,men sånn må det være ,kan ikke gå og verke slik bare fordi jeg vil luke litt

det kommer gjerne litt ugress i disse pallekarmene også ,men det er mer hånterlig og i en grei høgde å jobbe fra ,slik ryggen min er må jeg trappe ned på såingen av grønnsaker ,men litt blir det i år ,så får tiden vise neste år :=)

det var bare å vaske seg og skifte kle ,først ble det kaffe ilag med svigermor før jeg gikk ut i sola ,og ja det er virkelig sommerdager hos oss ,nå var jeg ikke i stand til å gjøre mer i dag ,men etter middagen gikk jeg en liten tur ,har en ryggvondt er det alltid godt å gå litt

nå står heggen i full blomst og gir en helt spesiell duft ute

og på låvetaket synger fluesnapperen ,ja en annen kvitrer tilbake fra sølvpila

er vi heldige så flytter disse to inn i hver sin fuglekasse ,en fluesnapper tar ca 3000-7000 mygg pr dag er det rart jeg vil ha den i hagen hi hi

8 kommentarer

Siste innlegg