ryggvondt igjen

Er virkelig kjedelig,endelig er hagesesongen her og jeg har jo lyst å stelle litt etter en lang vinder,nå er det ikke så utrolig mye å gjøre for vi har jo jobbet for å få en lettstelt hage,men noe blir det alltid og denne kroppen her tåler det DÅRLIG ,så etter nok en dag i går med litt hagearbeid er kroppen totalt ødelagt i dag.

Det kommer seg igjen må bare ta en dag eller to uten hagearbeid,i skrivende stund kommer det bittelitt regn så da tar jeg hagefri i dag :=)

Det jeg først gjorde i går var å plante ut sommerblomstene ,både jeg og mannen liker dem ,men jeg må begynne å begrense antall potter ,jeg har rett og slett litt for mange med tanke på denne kroppen her

i solveggen plantet jeg en kvit rose som mannen kom med ,i tillegg er det små rosa nelikker i krukken ,dei har jeg hatt noen år nå

så fylte jeg 4 krukker med petunia,den sorte og resten går i kvit og lilla

2 krukker med stemorsblomster,dei kom ut i påsketidene

ved siden av ingangen vår har jeg 8 granium,og i mangel på potter har jeg tatt litt av hvert og sett dem i :=) ,disse kan jeg flytte litt rundt omkring alt etter vær,i går var det kraftig vind,så dei fikk en lun krok der vinden ikke rusket i går

jeg grov opp ene løvemunnen som hadde sådd seg selv inne i drivhuset og et par krukker med blomkarser,steinane er for å støtte opp for vinden

og her ,røde petunia,blomkarser løvemunn og den ene jeg ikke aner hva er,kjøpte i fjor ,ble ikke plantet men begynte å spire i år alikavel,så får vi se i år da hva hvar det jeg kjøpte :=) fortsatt 3 potter uten blomster,mulig jeg kjøper lobelia og kanske margeritter ,vi får se .

Etter att alt var plantet ville jeg gå en tur ,den ble ikke lang ,egentlig bare ned til sjøen

himmelen farget fjorden blå

sommerfuglene koste seg i blomsterengen

så sender jeg en sms til grannen ,hun bor på Rykkin på østlandet men har fritidsbolig her ,hun var hjemme og tok imot besøk ,så jeg rusler opp til henne ,nabo med oss :=)

grannen bor på toppen av dette jorde til høgre på bilde,elven renner gjennom vår hage og ned forbi henne før den munner ut i fjorden ,koslig med rennede vann i hagen :=)

det var hyggelig med litt praterlag,og da jeg takket for meg og ruslet hjem begynte jeg på ny med hagearbeid,jeg tok hagesaksa og klipte ripsbusker,dei vokser over evne og gir tonnevis med bær,jeg vinner ikke over alle bæra og når det blir så mye blir bæra litt små,så jeg fjernet minst en hel busk med greiner og et halvt tonn med ripsblomster ,da får dei som er igjen mulighet til å bli store og fine :=)

men her sa kroppen stopp ,og den er ikke stort bedre i dag ,så i dag er det kvile så får hage være hage :=)

Ha en fin dag til dere alle da

 

6 kommentarer

Siste innlegg