så ble det vinter

God morgen ,ute er det hele 0 grader ,det er 4 grader kaldere enn i kjøleskapet mitt :=) i går snødde det ,det dalte ned store kvite flak ,tette byger som smeltet på bakken ,men i fjellet la det seg .Det inbød ikke til å gå tur så jeg holdt meg inne og strikket meg en varm ullhue med garn fra norske villsauer,den er i vaskemaskina nå ,vart kanskje litt stor så håper den krymper bittelitt ,om ikke er det helt ok alikavel ,vasken gjør den uansett litt mykere.

jeg prøvde å få fram snøbygen i går ,ikke lett det,det var tettetere enn det som vises her

siden det var så vått og surt ute valgte jeg dermed å bare kose meg inne ,men vi ble invitert på kveldsmat i rorbua ,og det var skikkelig koselig og vi fikk et par låter fra trekkspill også :=)

I dag er det mandag og strikkekafe,jeg har lite lyst å gå siden det blir langt på asfalten ,og glatt for sykkelen så jeg får håpe på heik :=)

det er lyst og opplett ute men jeg ser att snøen ligger nede på gårdene øvst i bakkane

dei to bilda over her er tatt nå ,som dere ser har snøgrensa nådd ned til gårdene ovst i bakkane ,jeg kunne gått over åsen til strikkekafeen ,men hallo da oppsøker jeg snøen og må vasse og det er for tidlig for meg altså ,er ikke så glad i snø att jeg frivillig går meg opp i den ,så jeg sender et par sms i dag eg hi hi .

Ellers har jeg også ferdigstil en julegave i helgen ,har strikket div til noen av dei minste i familien ,

så får vi håpe disse foreldrene ikke leser dette innlegget hi hi ,fikk foresten vite att ennå et barnebarn er på vei,blir reine babyboomen neste år med 2 nye begge sønnene våre skal bli pappa på ny ,da har vi 9 barnebarn + 2 bonusbarnebarn ,blir litt av en flokk :=)

8 kommentarer

Siste innlegg