så gjorde jeg det igjen

jepp vi har en flink kar som graver på bestilling ,vi har brukt ham mye og det gjør flere her inne ,i dag var han her i et ærend og da bestilte jeg ham :=) så i morgen får jeg gravemaskin og et nytt lass med singel :=) det blir bra :=)

ellers har jeg gått tur i skog 2 ganger i dag ,i dag morges ble det tur med vakker utsikt men ingen sopp.

da jeg gikk første tur dukket geitene til bonden oppe på bakkane opp ,dei har klave rundt halsen ,så da holder dei seg seg kun der klaven er registrert på nett ,men dei har lov å gå litt på veien og jeg ble jo helt overumplet i dag ,jepp dei spiste på jakka mi

men så gikk dei fint ilag med meg før dei bråstoppet og snudde ,da hadde jeg nok pasert teritoriet dei har lov å være i ,smart.

vel hjemme så måtte vi rydde plass der singelen skal tippast i morgen tidlig ,for han kan jo ikke ha den rett på plassen da han først må fjerne det som er der fra før ,så vi fikk en god arbeidsøkt ute

da jeg gikk kvelstur tok jeg med soppkurven ,var jo litt nyskjerrige på om der fortsatt var noe å hente

dette er det første jeg går meg på i skogen ,og denne mine venner lar dere stå om dere kommer over den ,den er døslig giftig ,det er en spiss giftslørsopp ,greit å lære seg dei farlige soppene tenker eg :=)

traktkantareller ,gode matsopp  ,disse tørker jeg og bruker dem ofte på pizza

rakk å steke et par sopp pate også ,i oppskriften skal en bruke medisterdeig og karbonadedeig ,jeg brukte svinekjøttdeig og hjortekjøttdeig ,blander kjøttdeigene og krydrer ,har i melk,mel egg og løk i tillegg,når farsen er ferdig hadde jeg et lag i bunnen av formen så en seng av stekt skogsopp før jeg la et lag farse på toppen ,stekte i 1t45min i vannbad ,jepp det blir middag når søster og svoger kommer på besøk foor å jakte :=)

og sånn går no dagane her hos meg :=)

9 kommentarer

Siste innlegg