så kom frosten

i dag var det kaldt ute da jeg sto opp ,0+ eller det var 1 + som gikk over til 0 så jeg brukte formiddagen til å kose meg inne i varmen ,jeg kjøpte et bærenett med pærer for 1,5 uke siden ,dei modner fort så jeg tenkte dei måtte bergast i dag ,det ble hermetisering så kan vi nyte gode norske pærer i vinter

elsker hermetiske pærer med piska fløte og sjokoladesaus på :=)

da jobben var gjort måtte jeg lufte meg ,og da var det best å komme seg ut før jeg tok strikkepinnane i hendene

det var litt frost ute sån  her og der,men sånn er det på denne tid ,det blir kaldere dager,vi har ennå litt sol i bygda men det tar stadig lengre tid før den kommer ned på husa

den holdt seg i fjelltoppen da jeg gikk turen min

da jeg kom helt opp på toppen av bakkane kom denne gjengen springande mot meg,men jeg hadde ikke noe godt til dem ,denne gjengen skal sørge for neste års etterkommere

sola krøp lengre ned medan jeg var ute men som dere ser er det mørkt nede ved husa,vårt hus ses litt bak trea,men løda er den som lyser opp

Jakta 1588 moh den kler den fine kvite lua med pelskant ikke sant

en fin dag ,jeg tulla meg ut på marka da jeg gikk ned igjen ,ble søkk gjennomvåt på føttene ,skoa måtte vaskes i tillegg ,nei gummistøvler er nok det beste ,

nå skinner sola utenfor veggane ,den dukket opp kl 14.15 ,men om en tid mellom 15.30 og 16.00 så er den nok borte vekk igjen bak fjella ,tenker eg tar frem strikketøy eg så eg får en 2i1 vott til,om noen vil strikke seg slike votter så heter det egentlig jaktvotter :=) bare å google så finner dere nok en oppskrift

 

12 kommentarer

Siste innlegg