så langt men ikke lenger

Det ble slik på spaserturen min i dag ,så langt men ikke lenger :=)

jeg gikk tur oppover i dag ,stoppet og pratet litt med ei granne ,ja hun flytter om en ukes tid ,trist men håper dei nye som har kjøpt gården er hyggelige folk ,er iallefall en hel familie med 3 barn der den yngste er 14 år :=)

jeg går videre ,skulle gjerne gått tur rundt garden men det var ikke noe å tenke på en gang

for så lang men ikke lenger var det brøtt,og jeg gikk i joggesko ,skulle jeg gått rundt garden så hadde det blitt en meget tung tur

for der ligger jordene urørte og snøen er dyp ,bøndene må vente med å starte våronna iallefall

jeg ruslet ned til fjorden ,går mot gamleveien bak tunellen

det var brøtt et stykke og av snøballane kan en se kor våt og tung snøen er ,disse snøballane var nesten på høgde med meg

hit men ikke lengre her også ,her må en bare smøre seg med tålmodighet og rusle på asfalten der bilane kan kjøre ,det er nemlig kun der det er fremkommelig om en ikke har ski på beina da og det har ikke jeg hi hi

jeg gikk hjem og der gikk jeg inn i drivhuset og vannet ,jeg har ikke sådd noe ,jeg skulle ikke ha noe i drivhuset i år ,vi skal ta ut alle betongheller og gjøre jobben om igjen til det bedre ,langs 2 kanter er det mold og noe vokser der ,jeg aner ikke hva det er for jeg har som sagt ikke sådd noe ,min søster sier det likner på spinat ,jeg hadde spinat et år ,for et par år siden ,mulig noen frø har ligget i gjorden og begynt å spire nå ,spennede :=) jeg skal vanne og passe på disse så får vi se hva det er ,når dei er større tar jeg dem opp så får dei vokse videre i grønnsakshagen

dei nye hagemøblane kom i går ,det er en spisegruppe ,den gamle kjøpte vi for ca 38 år siden og den hadde sett sine dager :=)

den lille sirkelen kandreies rundt ,veldig greit når en spiser og har med div dressinger,og slike ting så er det bare å snurre den til en når det en skal ha ,eller en kan ta av den ringen og under er der en skål i stål som en kan ha isbiter i til avkjøling av drikke på varme dager :=)

det sludda da jeg stod opp men nå skinner solen og skal vi tro meldingane så skal sola skinne frem ttil mandag nå ,er bare å krysse fingrane :=)

11 kommentarer

Siste innlegg