sanking

det er sanketid ,ikke bare i hagen men også i skogen og jeg liker det.

 

i forrige uke fikk jeg besøk av ei venninne ,hun hadde med en forsinket bursdagsgave,en soppkurv med soppkniv var en av tingene som var i pakken ,det måtte prøvast og jeg gikk i skogen hvor jeg finner mest sopp ,jooda jeg fant sorten som dere ser ,men det hooldt til en stekepanne,se siste bilde ,det blir ikke så mye av det når det er stekt .

Men ellers var det forsvinnande lite å se ,jeg er nå helt sikker på att geitene tar dei gode matsoppane ,oog dei går i skogane mine ,ikke noe jeg kan gjøre med det .

I gåår var vi i en annen skog der jeg vanligvis har funnet sopp der var det ikke en å se,men jeg fant et nytt sted oog der var nooe ,mest kantareller som jeg skjelden finner her på Leira

vi hadde med bærplukker for målet var å finne litt tyttebær

og vi fant ,det ble litt over 2 kilo tyttebær ,været skulle være bra ,sola skulle dukke opp ,men det kom regn og vi hadde ikke regnkle på ,så vi var ikke lenge på fjellet før vi gikk hjem igjen ,resultatet var alikavel bra :=)

vel hjemme hentet jeg litt i grønnsakshagen ,jeg var jo allerede våt :=)gule brekkbønner ,jeg took inn siste rest selv om ikke alle var store for med regnet så råtner dei ,flerårig kål og vårløk ,en squash og nå har jeg 3 i kjøleskapet ,på tide med squash til middag da :=)

når jeg ble lei oog trengte en pause lagde jeg trollkrem og gikk opp i andre etasje til svigermor og svigerinne som er på besøk denne uken ,vi koste oss ,troollkrem er bare så utrolig godt ,og det er viktig å kose seg også.

Det begynner å avta med innhøsting for min del ,nå er det snart strikkepinnene jeg skal jobbe med ,jeg siier velkommen til høsten :=)

9 kommentarer

Siste innlegg