sånn en deiliig dag

er det vår eller er det sommer ? kalenderen sier vår,temperaturen når sola står opp sier sommer,selvhar jeg værtute fra10 til 16 ,jeg bare nyter det .

Starte førmiddagen med åkeren ,potetene skal settes i gammalsiloen som ligger der ,men jeg skal også så frø til kålrot og rødbeter da tenkte jeg det var greit med litt  jord oppå,og like ved åkeren hadde jeg litt gammel kugjødsel fra tiden vi drev med melkekyr

der var mange steinharde klumper ,dei kasta jeg til side og fikk tak i det som var brukandes

en og en bøtte,og jeg må renske for litt røtter som kommer med ,skvalderkål som jeg ikke  vil ha i åkeren

etter nesten 3 timer er jeg ferdige ,men vi har ennå kalde netter så jeg skal ikke så her  før vi kommer til mai ,sår en rødbeter for tidlig og det kommer kulde går dei i blomst og da er dei ikke til å spise lengre

etter en matpause ville jeg gå en liten tur ,og der lyste vårens første vårkål mot meg

på strengen kvitret linerla

vi har fått nye gatelykter og den ene stårpå kaia ,og nå sommåsene kommer tilbake så ser det ut for att dei liker veldig godt disseflate fine lyktene

tjelden nyter varmen ,nå slipper dei å ligge i snøen og varme nebbet under vingene

resten av dagen satt jeg i sola og fikk litt farge på kroppen :=)

18 kommentarer

Siste innlegg