sånn går dagane

Her går det fortsatt i innhøsting og bevaring av det vi har i hagen ,og det vil ingen ende ta

blåplommer i lange baner ,du verden som vi har høstet,balje på balje ,vi har gitt bort ,jeg har syltet og gitt til min mor og jeg har hermetisert ,men ennå er der mere ,men nå er dei på hell og opalen skrider frem ilag med sviskeplommene ,ja ja jeg har et luksusproblem

litt av dett jeg har hermetisert ,for ja jeg har mer enn dette så nå håper jeg att mine gjester liker plommer med krem på :=)

jeg tørker nå kornblomst og ringblomst for andre gang

appelsinmynte i tørkeren ,hadde den teen til frokost i dag ,den var god og rik på smak

under altanen henger det frodige buketter,salvie ,var det rett ? jeg mener dett men før jeg limer lapp på glassene sjekker jeg på lappen i urtehagen ,det lukter godt under altanen .

Det tar litt lengre tid å tørke det slik ,men resultatet blir bra og urtetørkeren er jo heller aldri ledige :=)

hva gjennstår da i urtehagen ? ,jo peppermynte ,oregano og gressløk ,oreganoo og gressløk har jeg allerede høstet en gang ,men det har vokset seg frodigt igjen ,så da er det bare å fortsette å høste da men ikke i dag :=)

18 kommentarer

Siste innlegg