sånn går no dagane

Det er onsdag og da er det time hos fysioterapauten for trening,i går fikk jeg ryddet i hus utepottene med pelargonier,6 er store og tunge,og selv om att jeg bare løftet dem opp og rett i trillebåra greidde jeg å gi meg selv ryggproblemer på ny,tvekroket ankom jeg fysioterapauten i dag,men etter en runde i slynga er jeg mye bedre nå :=) blir slynge på fredag også,men jeg innser att jeg ikke har helse til å bære disse krukkene inn og ut vår og høst,så det er siste år med vinterlagrede sommerblomster i store krukker,jeg får nøye meg med noen små som er håndterlige å bære neste år.

Det er seriøst kaldt ute nå,og snøen i fjella får meg til å lure på om vinteren allerede er på vei

snøen gjør jo dagene kaldere enn om den ikke var der,litt sol innimellom har vi

ikke varmer den like mye lengre heller,men søndag melder dei 18 + og full sol,det kan alikavel bety ned mot 0 om natten brrrrr,paprika modner seint,selv om jeg sådde tidlig,men nå begynner dei å skifte farger,har dei begynt å skifte farge kan en ta dem inn og videre modne dem på benken :=)

så noen fikk bli med inn i varmen,blir ikke alle som er igjen i drivhuset røde fortviler ikke jeg,grønne smaker godt også og jeg har mange ,svært mange spisspaprika og dei sådde jeg fra frø i en paprika kjøpt på coopen

tok frø fra en rund paprika også,men der får jeg bare 2 frukter ikke fasong som på butikken,men sikkert like gode,har en med minipaprika også ,der er det mange frukter men ingen har begynt å skifte farge ennå

det er veldig mange drueklaser på ranken min i år,ikke søte ennå ,så modne er dei vist ikke ,får bare håpe det kommer seg for det er meldt sol og varme til helgen og det skal være fint vær hele neste uke,.

Medan jeg venter på nye varme dager strikker jeg,blir sikkert ferdige med et prosjekt i morgen,da får dere se det :=) og sånn går dagene her hos meg

10 kommentarer

Siste innlegg