se ned -se rett fram

God kvelden .I dag fikk vi en nydelig dag og jeg måtte ut og gå en tur .Det våres og da anbefaler jeg dere å se ned og rett frem om dere er ute og går ,ser en opp er det litt vanskelig å se hele våren ,ser en ned og rett frem da stråler våren mot oss.Bli med meg på tur i dag da

dei høgge trærne trenger tid,men disse som er i høgde med mine øyer dei står lunt og da spirer det først,bjørk,rogn,hegg ,hassel bringebær og lønn ,i tillegg er også selje i ferd med å spinge ut :=)

jeg går med nesen vendt ned,og der vokser og gror det ,strutsevinger,blåbær i blomst og legevendelrot ,nå skjer det mye

og det lyser farger moot meg også ,lungeurt og hestehov,jeg blir såå glad

det er farger i hagen vår også ,krokusane mine er i ferd med å spr seg og jeg elsker det

en tur inn i urte/grønnsakshagen min ,jeg ser ned og jeg studerer ,jeg ser att peppermynten og oregano spirer,må klippe vekk litt gammelt nå ser jeg ,ellers er luftløk og gressløk klare til bruk nå ,her er det rikelig å ta av og det vokser fort ut igjen om jeg klipper inn til matlaging,spansk kjrvel og skoghøymole er også på et stadium der jeg kan bruke det nå ,spansk kjørvel med smak av lakris ,skoghøymole smaker sitron og den brukes rå i salaten :=)

til slutt ser jeg att den flerårige rucolaen spirer,ikke alle stilkene fra i fjor men der var spirer på 2 og kanskje kommer det flere ,herlig i tillegg har jeg jo flere frø ,så kommer ramsløken jepp våren er en deilig tid og dette var fra min spasertur i dag :=)

12 kommentarer

Siste innlegg