september

det er september ,i går våknet vi til 4+ i kveld har vi sittet ute  og fortsatt er det varmt ,blir det tropenatt i natt ?

Det ble en tur til Ørsta ,jeg fikk dei nye brillene ,reklamerte på dei jeg hentet etter sommerferien og fikk nye ,disse passet bedre :=)

mannen kjøpte maling for løda skal malast,men bare den biten som fikk nye fjøler i år ,resten får bli neste år ,håper eg for vi skifter farge fra rød løde til grønn ,det blir bra .

Ellers tørker jeg urter og i dag har jef fylt på glass,jeg gir nok bort litt i små gaver for det er mye :=)

vi fikk besøk til frokost ,en admiral dukket opp og tittet inn ,Utifriluft skrev om admiralen i går da hadde jeg ikke sett den ,i dag var det plutselig mange her

har dere sett en purreløk i blomst ? vel om ikke ser dere en her ,for jeg l

ot noen stå igjen i bedde i fjor for jeg hadde lest att den blomstret på andre året

det var lurt for alt som flyr elsker dem ,humler,blomsterbier,fluer ,admiralen ,altså det var urtolig kjekt å se på livet på disse flotte blomstene

kjøpte meg ny vase i dag ,trengte noe å ha lin i ,selvdyrket ,når lin er avblomstret får den vakre små runde frøhoder ,det er inni disse det ligger linfrø som vi kjøper på kolonialen,men den er vakker tørket og satt i vase også.

Skarven ved siden av kjøpte vi på ferie i år ,da fikk vi følge prosessen i smia der smeden lagde den

løda blir grønn og fin ,men det får bli neste år å ferdigstille den

 

ferdigtørket oregano ,andre runde i år :=)

det ble sein middag ,og da gikk jeg for hamburger på grillen ,ute var det så fint att jeg valgte å fyre opp i bålpanna også

ute  mørkner det tidligere og tidligere ,men det var jo en fin kveld

men til slutt ble det såpass mørkt att vi gikk i hus ,

og nå er kl 23.17 temperaturen er som dere ser over 20+ det kan se ut som att vi får tropenatt i natt :=)

 

6 kommentarer

Siste innlegg