sesongen har begynt

Vi har som dere hvet fått en veldig tidlig vår her på vestlandet,det gjør noe med en :=)

Vist er jeg fullt klar over att jeg kan bli straffet,att vinteren dukker opp igjen,men jeg satser,så får vi se hvordan det går :=) Hva jeg snakker om ,jo årets avling i drivhus og grønnsakshage .

Dei første frøene har jeg ompottet i dag,det er tomater,litt for tidlig å plante om ja,for en skal jo vente til planten har fått 2 sett med blader,men mine hadde blitt så lange att jeg var redd dei skulle knekke ,håpet mitt er att det skal danne seg flere siderøtter oppetter stilken slik att den blir kraftigere :=)

Så i dag har jeg kost meg i drivhuset,der var det 21,5+ medan sola skinte,jeg plantet noen av stemorsblomstrane også,dei skal få bo i drivhuset ennå en stund :=)

Jeg hadde igrunnnen ingen håp om å få tomatplanter av frøene,ja for dei er mange år gamle og har ikke blitt oppbevart i fryseren,men så spirte 7 av 8 frø,ja ja vi får se hvordan dette vil gå for dette er store planter.

Jeg har sådd paprika også,4 spisspaprika alle kom men en visnet bort,så får vi se om dei 3 andre står seg :=)

Sådde store runde paprika i dag ser det ut for att en av dem vil komme  :=)

Hva mer har jeg funnet på ? jo for et par dager siden sådde jeg ruccola,brokkoli,agurk og tja en blanding av chili og minipaprika om noe av det blir til noe gjennstår å se,eller brokkolien har allerede begynt å spire etter bare 2 dager,ja ja blir spennende dette,kanskje jeg må så på nytt direkte ute i grønnsakshagen i mai

16 kommentarer

Siste innlegg