sesongens første grilldag

En deilig dag i dag også ,og siden jeg ble svært varm i går der jeg satt i solveggen ,ja da iførte jeg meg i en sommerkjole i dag

vi ventet besøk og grillen skulle også frem i dag

jepps jeg fikk en treåring på besøk ,mammaen og pappaen skulle videre til en tja modelljobb inkludert noe sminking ,og en treåring hvet dere sitter ikke i solveggen ,neida det er ned på veien ,ut i snøen og bort til elvekanten ,nå fikk jeg en 12 åring også og han var veldig flink å ta seg av fetteren sin

den ene snøhaugen er nok snart borte vekk for her spadde storegutt vekk mye i dag :=)

det gikk fort på akebrett men jammen gikk det fort på føttene også ,så jeg måtte skifte til bukser ,det var nemligen ikke like varmt ute på veien som i solveggen oppom huset :=)

det ble grilling ,og vi fikk mer besøk ,mammaen til storegutt komog søstera på 13 ,mammaen og pappaen til lillegutt kom og lillesøster på 1 år ,i tillegg kom 2 svigerinner og 2 svoger ,men dei bilda har jeg ikke spurt om lov til å dele ,men jeg kan si att vi trengte virkelig dei nye hagemøblane :=)mannen fant ut att han ville lage kake i går så vi hadde til gjestene i dag og en kake er han mester på

sukkerbrød med krem og plommesylte mellom lagene ,banan og gele utenpå kaken og til slutt pisket kremfløte rundt kanten

nå tok jeg bilde før kaken var ferdige ,den var litt finere dandert når mannen var ferdig å pynte og da alle gjestene hadde sagt adjø var der et bittelite kakestykke igjen ,nok til att vi får en 3-4 sjeer hver i morgen etter middagen hi hi

Det har virkelig vært en deilig dag ,om det ikke hadde vært for snøen kunne en nesten ha sagt det var en sommerdag ,men nå smelter denne snøen fort ,vi ser stor forskjell for hver dag ,fikk mannen til å spa vekk fra noen planter ,tror en kuletuhja har miset sin runde fasong,nå såg den ganske flat ut ,sukk ikke så mye å gjøre med det ,snøen har vært dyp,tung og langvarig og det er ikke det plantene liker best.

 

14 kommentarer

Siste innlegg